Նախքան այս հարցին անդրադառնալը, նախ՝ մի փոքր տեղեկատվություն: Սոցցանցերում բոլորովին ակտիվ չենք (հա, տեղյակ ենք), ու շատերն են պարբերաբար հարցնում՝ գործո՞ւմ ենք, թե՞ ոչ: Պատասխանում ենք. ԱՅՈ՛, գործում ենք և ակտիվ ենք և առավելապես իրական կյանքում:
Իսկ հիմա վերադառնանք այս փոսթի բուն թեմային:
«Գործո՞ւմ ենք, թե՞ ոչ» հարցը տվողների շրջանում պարբերաբար ի հայտ եկող անչափ ուշագրավ միտում ենք նկատում. մարդիկ ցանկություն են հայտնում մեր ընկերության՝
«Գրիչ» խմբագրական ստուդիա անվանումն օգտագործել նույն ոլորտում գործող իրենց ընկերությունների համար:
Առանց իրավաբանական կողմը մանրամասնելու պարզապես հիշեցնենք, որ մեր ստուդիայի անվանումը գրանցված ապրանքային նշան է և ունի սեփականատեր:
Հինգ կամ վեց տարի առաջ սոցցանցերից մեկում մեր անվանումը կրող մի էջ գտանք, որը մեզ հետ առնչություն չուներ: Կապ հաստատեցինք էջի ադմինի հետ, և պարզվեց, որ մեր անվանումն
այնքան էր նրան (կամ իր պատվիրատուներին)
դուր եկել (ու սա մեջբերում է), որ որոշել էին օգտագործել այն՝ կրթական ծառայություններ առաջարկող իրենց էջի համար:
Իհարկե, ստիպված եղանք իրավաբանի օգնությամբ բացատրել, որ անվանումը գրանցված ապրանքային նշան է, և առանց սեփականատիրոջ թույլտվության ոչ ոք չի կարող օգտագործել այն:
Մեկ այլ նմանատիպ բան էլ օրերս պատահեց: Մի երիտասարդ կին զանգեց ընկերության հեռախոսահամարին, սիրալիր ներկայացավ և ճշտեց՝ աշխատո՞ւմ ենք, թե՞ ոչ, քանի որ «զարմանալի» պատահականությամբ ;) մեր անվանումը պատրաստվում էր որպես ապրանքային նշան գրանցել՝ մարքեթինգային ծառայությունների իր նորաստեղծ ընկերության համար: Բնականաբար, ծանոթ էր մեր էջերի թարմացումների պարբերականությանը,և դա իրեն բերել էր եզրահանգման, որ ընկերությունը հավանաբար չի գործում, քանի որ (sic!) սոցցանցերում ակտիվ չէ և, ուրեմն, անվանումը կարելի է օգտագործել:
Այս անգամ էլ պարզաբանեցինք, որ՝ այո՛, գործում ենք՝ թեև սոցցանցերում պասիվ ենք:
Տարեսկզբին մի նախագծի վրա աշխատելիս առիթ էինք ունեցել անդրադառնալու նեյմինգի հարցին, «դուր եկած» կամ այլ պատճառներով մեկ այլ ընկերության անվանումը օգտագործելու դեպքերին: Ի՞նչն է ի վերջո այս երևույթի պատճառը՝
կրեատիվ մտքի ճգնաժա՞մը, պրոֆեսիոնալ ոլորտ բերվող պարզ մարդկային ծուլությո՞ւնը, թե՞ անբարեխիղճ գործարար վարքը:
Կարող ենք վստահաբար ասել՝ ստեղծագործ մտքի ճգնաժամ չկա: Բավական է մի փոքր պրպտել նույն սոցցանցերի հայաստանյան տիրույթում, և կգտնվեն բազմաթիվ խորապես մտածված, մասնագիտական լուրջ աշխատանքի արդյունքում ծնված անվանումներ:
Ուրեմն՝ մարդկային ծուլությո՞ւնն է հարցը: Որոշ դեպքերում և մասամբ՝ այո:
Բայց առավելապես և առաջին հերթին՝ գործ ունենք
անբարեխիղճ գործարար վարքի հետ:
Սեփականը ստեղծելու և սեփական հեղինակությունը ծառայությունների որակով ամեն օր ապացուցելու փոխարեն փորձ է արվում արդեն կայացած, տարիների ընթացքում հաճախորդների վստահությունը վայելող ընկերության անունն օգտագործելով սեփական տեղը գտնել շուկայում: Եվ սա գերմտահոգիչ է ոչ միայն որպես իրավատնտեսական ոլորտի խնդիր, այլև որպես սոցիալական երևույթ:
Հարց տանք մեզ.
- որևէ ծնող կուզենա՞ իր երեխայի կրթությունը վստահել ընկերության, որն ուրիշի անվան տակ է հանդես գալիս,
- որևէ լուրջ և երկարաժամկետ ծրագրեր ունեցող գործարար արդյո՞ք կցանկանա իր ընկերության կամ արտադրանքի նեյմինգը, դիզայնը կամ առաջխաղացումը վստահել մեկի, ով անգամ սեփական անունն ի վիճակի չի եղել ստեղծել:
Իհարկե, կարելի է մեր իրականություն մեջ հիշել բազում օրինակներ, երբ անգամ մեծ ընկերությունները տարիներ շարունակ օգտագործում են թե՛ տեղական և թե՛ ոչ տեղական ընկերությունների արտադրանքի անվանումներ և շուկայում իրենց տեղն ունեն:
Բայց մի՞թե պետք է հույսը դնել հաճախորդի անտեղյակության կամ նման հարցերում «խորանալ» չցանկանալու վրա: Կարելի՞ է նման ճանապարհով կառուցել երկարաժամկետ հարաբերություններ հաճախորդի հետ:
Եվ արդյո՞ք պետք է շարունակենք հանդուրժել նման մոլախոտային գործելաոճը:
Այս խնդիրների լուծումը, անշուշտ, ամենատարբեր ոլորտներ ներկայացնող մասնագետների ներգրավում է պահանջում:
Առիթն օգտագործելով ասենք, որ առաջիկայում նախատեսում ենք հրապարակումների շարք, այդ թվում՝ նեյմինգի և բրենդային անվանումների թեմաներով: Հուսով ենք, դրանք նախևառաջ օգտակար կլինեն այն ընկերություններին, որոնք հետաքրքրվում են այդ ծառայություններով:
Հ.Գ. Մեր էջը Facebook-ում, ինչպես արդեն հասկանալի է, շարունակում է գործել: Նաև էջ ունենք LinkedIn-ում, որն այս պահին վերակազմակերպման փուլում է. պատրաստ լինելու մասին բնականաբար կտեղեկացնենք:
Իսկ այ X-ում և Instagram-ում էջերը փակել ենք, և այդ կամ այլ հարթակներում մեր անվանումով ցանկացած էջ բացահայտելու պարագայում հետևողական կլինենք անվանման չարտոնված օգտագործումը կանխելու համար: